Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
Narodowy Fundusz Zdrowia stworzył Teleplatformę Pierwszego Kontaktu.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia oraz w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu można skorzystać w sytuacji nagłego zachorowania, poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy oraz gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
W ramach Teleplatformy Pierwszego Kontaktu można uzyskać: poradę medyczną, e–receptę, e–skierowanie, e–zwolnienie.
Porady są udzielane w czterech językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim.
Bezpłatny Numer telefonu dla całej Polski jest następujący: 800 137 200
Więcej informacji na poniższych stronach internetowych:
Centrala NFZ - Aktualności / Aktualności / Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) – finansujemy zdrowie Polaków (https://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/tpk-twoja-pomoc-medyczna-w-godzinach-wieczornych-w-weekendy-i-swieta,7987.html)
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu / Kontakt / Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) – finansujemy zdrowie Polaków (https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/)
https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/